Bestellen & levering
Bestellen
Een bestelling plaatsen op Zout.be is heel eenvoudig.
Stap 1: product(en) in winkelwagen leggen
- Zoek het product dat je wil kopen en klik op het winkelwagen icoontje of de Toevoegen aan winkelwagen knop.
- Wil je verder rondkijken? Geen probleem. Het artikel blijft in je winkelwagentje tot je klaar bent.
- Klik daarna op je winkelwagen rechts bovenaan.
- Ga verder met je bestelling via de knop Afrekenen.
Stap 2: Bestelling controleren
- Liggen de juiste producten in je winkelwagen?
- Klopt het factuuradres? Wenst je al dan niet een factuur te ontvangen?
- Indien het bezorgadres verschillend is van het factuuradres, duid dit aan en vul het juiste bezorgadres in.
- Duid je gewenste betalingswijze aan. Je kan betalen met Bancontact/Mister Cash, ING HomePay, Belfius Direct Net, Visa of Mastercard. Ook betalen via overschrijving is mogelijk vanaf een bestelbedrag van € 200.
- Indien je bestelling meer dan 30 kg bedraagt, zal je vervolgens ook je gewenste leverdatum en levermoment (voormiddag-namiddag) kunnen aanduiden.
- Is alles in orde? Klik dan op 'Betalen'.
Stap 3: Betalen en afronden
- Betaal aan de hand van je betalingskeuze.
- Je bestelling is geplaatst!
- Je ontvangt binnen enkele ogenblikken een e-mail met een overzicht van je bestelling en de bevesting van je leveringsdatum.
- Heb je binnen het kwartier na het plaatsten van je bestelling toch nog geen bevestingsmail ontvangen? Contacteer ons dan!
- Indien je koos om te betalen via overschrijving, houd er dan wel rekening mee dat de administratieve verwerking 2 à 3 dagen in beslag neemt, dus dat ook de levertijd wordt vertraagd (afhankelijk van de datum van ontvangst van betaling).
Levering
Gratis!
Elke bestelling wordt gratis thuis geleverd, zonder bijkomende kosten.
Waar?
Zout.be levert enkel in België. Voor leveringen in Nederland verwijzen wij graag door naar Zoutvoordeel.nl.
Wanneer?
Opgelet: Indien je kiest om te betalen via een overschrijving worden de goederen pas verzonden na ontvangst van betaling.
Kleine pakketten (<= 30 kg)
Je bestelling wordt twee werkdagen na plaatsing van je order (vóór 12u30) bezorgd tussen 07.30 en 17.00 uur. (Bijvoorbeeld: maandag besteld vóór 12u30 is woensdag geleverd.) Uiteraard is het noodzakelijk dat er iemand aanwezig is om je pakket vlot in ontvangst te kunnen nemen.
Niet thuis? Ben je niet thuis bij de eerste bezorging? Dan zal je een kaartje van de chauffeur in je brievenbus vinden. Op dit kaartje vind je een link terug (www.nieuwelevering.be), via dewelke je een nieuwe leverdatum en/of een nieuwe leverplaats kan kiezen. Je kan er daarnaast ook voor kiezen je pakket op te halen op een afhaalpunt. Indien er geen gebruik gemaakt wordt van deze link, komt de chauffeur de dag nadien nog eens langs.
Wanneer je bij de tweede leverpoging opnieuw niet aanwezig bent, zal je nogmaals een kaartje in je brievenbus vinden met dezelfde link. Je hebt hierna 5 dagen om te reageren en een nieuwe leverdatum vast te leggen. Wanneer dit niet gebeurt, wordt je bestelling teruggestuurd naar ons en zullen de kosten van een nieuwe leveringspoging in rekening worden gebracht.
Grote pakketten (> 30 kg)
Standaard leveren wij je bestelling 2 werkdagen na plaatsing van je order (vóór 12u30). (Bijvoorbeeld: maandag besteld vóór 12u30 is woensdag geleverd.)
Om je nog beter van dienst te zijn, bieden wij echter ook de mogelijkheid om je bestelling op een dag naar keuze te laten bezorgen, in de voor- of namiddag. Je kan hiervoor steeds kiezen tussen een datum vanaf 2 dagen na plaatsing van je order (vóór 12u30). Wij hechten er alle belang aan dat de leverdatum past in jouw agenda!
Let op! Bestellingen worden geleverd per vrachtwagen met laadklep. Zorg voor een vlot toegankelijke leverplaats. De klant neemt er kennis van dat de levering gebeurt met een transpallet of in bepaalde gevallen met een kooiaap. Kasseien, kiezels of grind zijn niet berijdbaar met een transpallet en dit wordt dus niet aanzien als een toegankelijke plaats.
Er wordt hoe dan ook geleverd voor de deur, poort of op de oprit tot aan de eerste drempel. Levering op opritten en/of voortuinen gebeurt steeds onder verantwoordelijkheid van de klant. Wees er zeker van dat je oprit bestand is tegen zwaar gewicht! Indien de levering niet mag gebeuren op de oprit en/of voortuin dan dient de klant dit op voorhand aan te geven. Er wordt in geen enkel geval geleverd in garages of binnenshuis. De webshop biedt ook geen handlossing aan.
Wij stellen alles in het werk om steeds de scherpst mogelijke prijzen aan te bieden. Het is daarom dan ook ontzettend belangrijk dat er iemand aanwezig is op het opgegeven leveradres en de gekozen datum. Wanneer dit niet het geval is, zullen extra kosten in rekening worden gebracht voor heraanlevering van de goederen.
De Website kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die door de transporteur zou worden veroorzaakt bij levering. De klant kan zich in voorkomend geval enkel wenden tot de transporteur waarvan de gegevens op eenvoudig verzoek per e-mail kunnen bekomen worden.